Když se ve středu odtajnila dohoda o příspěvcích Reeboku do kapes bojovníků UFC, tak vypukla na sociálních sítích panika, která zasáhla nejen bojovníky, ale i jejich trenéry, týmy, manažery a zkrátka všechny, kteří se kolem tohoto sportu točí.
Nejprve fakta…
7.7. vstoupí do platnosti exklusivní sponzorství Reebok + UFC, což znamená, že je konec všem sponzorským plachtám a především jakémukoliv odkazu na oblečení bojovníka a to již týden před zápasem.
Reebok vyplatí během šesti let 70.000.000,-usd.
Výplaty vypadají následovně:
– bojovníci s 1-5 zápasy v UFC dostanou 2.500,-usd za zápas
– bojovníci s 6 – 10 zápasy dostanou 5.000,-usd za zápas
– bojovníci s 11 – 15 zápasy dostanou 10.000,-usd za zápas
– bojovníci s 16 – 20 zápasy dostanou 15.000,-usd za zápas
– bojovníci s více než 21 zápasy 20.000,- usd za zápas
– vyzyvatel v titulovém boji 30.000,- usd za zápas
– šampión za zápas 40.000,-usd za zápas.
Zdá se Vám to hodně?
Tak třeba komentátor UFC a bývalý zápasník Brian Stann, který by měl být možná jeden z těch nejvíce loajálních se nechal okamžitě slyšet, že za nástup do svých posledních zápasů dostával 3x tolik.
Vůbec se nebavíme o zápasnících, kteří jsou momentálně na velmi dobré úrovni.
Třeba manažer borců jak jsou Jones, Condit a další Kawa číká. „I kdyby Carlos Condit dokázal nastoupit třikrát za rok což se mu nepovedlo od roku 2007, tak se svými 16 zápasy posbírá 45.000 usd a to je třeba u něj momentálně ztráta tak 20.000 usd na zápas. A to už hodně pocítí.“
Samozřejmě ty ztráty pro jednotlivé bojovníky jsou hodně odrazem toho z jaké země kdo přichází. S nadsázkou se však dá říci, že možná mimo Viktora Pešty si všichni ostatní pohorší.
Není totiž tajemstvím, že bojovníci z Polska, Švédska, Finska, Anglie, Ruska či jiných zemí mají silné sponzory, kteří chtějí být vidět v televizi a v brendu jako je UFC.
Úplně mimo jsou pak čísla pro bojovníky ze států a asijských zemí.
Zkrátka naštvanost je opravdu velká.
Objevilo se sice pár hlasů, že již nebudou muset bojovníci dávat 20% manažerům a že jim peníze zůstanou celé a s jistotou vyplacení, což ne vždy platilo u osobních sponzorů, ale těch hlasů moc není.
Deal chválí samozřejmě ti, kteří byli vybráni jako tváře Reebok a ti mají ovšem také naprosto jiné smlouvy.
Celkově to vypadá, že tenhle deal budu možná opravdu velkým milníkem, který změní hru. Manažeři budou muset přehodnotit svou práci a všechny firmy nabalené na tento byznys budou muset hledat nové odbytiště. Což jednoznačně nahrává ostatním organizacím.
Za bojovníky nelze než zcela souhlasit s Ondrou jsou v mínusu !!! Ale druhej úhel pohledu je tady konečně někdo kdo podepsal smlouvu s generálním partnerem !!!! A zajistí chod celé série asociace získá pevnou pozici a věřte že si hodně lidí uvědomuje co udělali,kompromis a tlak ze všech stran ale i k-1 zkrachovala . Jistota a zázemí spolu se svědomím pořadatele nesekat dluhy a nevalit to před sebou . Plochy se najdou tedy když se bude chtít tak budou partneři všude jinde 10 krát víc od lístků ,ledek ,v hledišti a kameramani budou mít nařízené záběry . Není v tom jen to špatné Andy
no to si myslím, že teda není tenhle případ. Myšlenka měla být, že spojení s tak velkým brendem přinese více legitimity sportu. Ale už jste se někdy dívali na sport díky tomu, že ho sponzoruje Nike nebo Adidas? V čem to posune sport dopředu, když se vyšachují hlavní a uznávaní hráči v byznyse? V čem to pomůže, když budou peníze pro bojovníky menší? bude jejich příprava lepší? Vyrovnají se podmínky, nebo ti bohatší budou jako jediní mít na kvalitní přípravu a ti co mají za sebou silné individuální sponzory, kterým je jedno, že nemohou být vidět, když je to důležité? A v neposlední řadě, MMA a UFC není fotbal, nebo NHL, nebo NFL či nějaká podobná liga. Byť by jí rádi byly. Ale peníze takové rozhodně borci nedostávají. Umíte si představit, že by ATP podepsalo smlouvu jen s jedním partnerem a všichni ostatní by měli utrum? Tenhle krok je zkrátka mimo a navíc se nějak ztrácí podstatná část peněz, které měli jít na borce, ale dovětek, že se použijí na vyrovnání v případech, kdy je smlouva evidentně špatná je dost neurčitý. V tomto monopolu já moc dobrého nevidím, byť chápu, že na něj má vlastník právo.